Sledovanie Netflixu likviduje návštevnosť na Google, ľudia chcú zábavu a nie politiku. Streamovacie služby musia byť unavené z počúvania o dominancii Netflixu v tomto odvetví. S takmer 231 miliónmi predplatiteľov je Netflix najväčšou streamovacou službou na svete a zatiaľ je jediným veľkým hráčom v tomto odvetví, ktorý v súčasnosti uvádza, že je ziskový. Iní streameri ako HBO Max a Disney+ momentálne operujú so značnými stratami a každý z nich plánuje svoju vlastnú cestu, ako sa dostať do čiernych čísel.

Sledovanie Netflixu likviduje Google, ľudia chcú zábavu a nie politiku

Nová správa od Sandvine, spoločnosti zaoberajúcej sa sieťovým spravodajstvom, ktorá meria celosvetové používanie internetu, naznačuje, že nadvláda Netflixu v oblasti streamovania nehrozí, že by zakolísala. Údaje Sandvine ukazujú, že Netflix v roku 2022 zabezpečil 13,74 % všetkej globálnej internetovej prevádzky, čo je nárast z 9,39 % v roku 2021 a tesne za 13,85 % Googlu. To znamená, že Netflix využíva ročne takmer toľko internetového pásma ako Google a jeho podiel sa zvyšuje.

Nárast podielu Netflixu na globálnej internetovej prevádzke odráža rastúci dopyt po videu vo všeobecnosti. Podľa správy Sandvine bolo video kategóriou aplikácií č. 1, pokiaľ ide o zvyšovanie návštevnosti internetu, pričom v prvom polroku 2022 predstavovalo 65,93 % celkovej šírky pásma. To je medziročný nárast o 24 % v porovnaní s rovnakým obdobím. obdobie v roku 2021, kedy video tvorilo 53,72 % z celkového objemu internetu.


Ľudia by s mali vrátiť aj k čítaniu kníh, lebo Google internet je plný ruských dezinformácii už desaťročia. Pre deti čítať rozprávky a nie pozerať do mobilu celý deň. Neviem čo chcem robiť, keď vyrastiem, hovoria deti


Stúpajúci príliv pomáha všetkým lodiam, aj keď Netflix vidí najväčší prínos. Disney+, Prime Video a Hulu porazili zoznam 10 najlepších globálnych video aplikácií z hľadiska generovanej návštevnosti. V predchádzajúcom roku sa však žiadna z týchto spoločností nedostala do top 10; teraz je Disney+ piate, Prime Video siedme a Hulu ôsme.

Sandvineova správa nešpecifikovala, čomu pripisuje zisky za tieto streamovacie služby, ale každá služba mala v priebehu roka 2022 nejaké jednoznačné víťazstvá v oblasti obsahu. Disney+ zaznamenala veľký úspech so svojimi franšízami a priniesla veľa kliknutí a zobrazení s reláciami ako „Obi-Wan Kenobi “ a „Mesačný rytier“. Prime Video sa stalo exkluzívnym streamovacím domovom pre „Thursday Night Football“ NFL a Hulu debutoval pôvodným hitom seriálu ako „The Bear“ a nová séria „The Handmaid’s Tale“.

Údaje od Sandvine tiež ukazujú, kde už sú aplikácie na streamovanie videa, ako je Netflix, najdominantnejšie a kde ešte majú čo robiť. Predplatné streamovania videa na mobilných zariadeniach sa udomácnilo v Amerike a ázijsko-tichomorských regiónoch, ale penetrácia mobilných streamovacích aplikácií v Európe, na Strednom východe a v Afrike výrazne zaostáva.